dissabte, 7 de febrer del 2009

Camí de Sant Jaume de Galícia pel Monegre

EL CAMÍ A SANT JAUME DE GALÍCIA passant pel MONEGRE

Camí, el més curt dels que faig per arribar a Sant Jaume. Va seguint el Gr 65-5 que ve de Tarragona el qual el trobo al coll de la Creu de Noguers. El segueixo fins a CANDASNOS passant per PRADES ( 1a etapa), ULLDEMOLINS, BELLAGUARDA, afores de LLARDECANS, LA GRANADELLA( 2a etapa), MAIALS, LA GRANJA D'ESCARP i MEQUINENSA( 3a etapa). A la fotografia, es veu Mequinensa des de la serra de Campells i el pont de l'Arbora, ara totalment reformat.
Aquests primers km, 110,530, els reparteixo en tres jornades, la primera fins a PRADES deixant enrere VILA-SECA, REUS i CASTELLVELL DEL CAMP , la segona fins a LA GRANADELLA i la darrera acabo a MEQUINENSA. De Salou a Prades em trobo amb 1046 metres de desnivell i 38,070 km de camí. Potser serà, crec, l'etapa més dura del camí fins a Sant Jaume. La segona etapa fins a La Granadella, de 33,190 km, té un desnivell més moderat de 410 m. I en la tercera, si passo per La GRANJA d'ESCARP, tot és baixada encara que el kilometratge, 39,720 km, és una mica superior que si vaig pel Montmeneu.
Després de Mequinensa, un cop arribat dalt dels Monegres ( 4,340 km i 315 metres de desnivell) la quarta etapa fins a CANDASNOS és un passeig encara que s'ha de tenir present que en els pròxims 27,000 km ( total de l'etapa, 31,340 km)només trobo un poble abandonat, CARDIEL ( a la fotografia), i segons l'estació és una zona molt calurosa. Cal anar proveït de beguda per poder arribar-hi en condicions. La següent etapa fins a l'HOSTAL DEL CIERVO no té cap problema, 31,060 km i pràcticament plana. Travesso després de Candasnos, el meridià de Greenwich, PEÑALBA i BUJARALOZ. En aquesta última població trobo allotjament, mentre que a l'Hostal del Ciervo em toca dormir al ras. La següent jornada ( la sisena) em porta fins a Fuentes de Ebro. Acaba la travessa als Monegres i entro a la vall de l'Ebre per la comarca de la Ribera Baja de Ebro on arribo a PINA DE EBRO, poble sense serveis d'hostaleria, per trobar al cap de 10,060 km FUENTES DE EBRO. Aquesta etapa, de 36,830 km, em deixa pràcticament a les portes de Saragossa. La setena jornada, doncs, em porta a Saragossa en 33,530 km. Després d'ultrapassar EL BURGO DE EBRO i la CARTUJA BAJA o de la INMACULADA, arribo a SARAGOSSA sense problemes.
Després de creuar el riu Ebre a Pina de Ebro i a 2,810 km ens ve per l'esquerra l'anomenat camí Jacobeo de l'Ebro, el qual surt, diuen, del Muntell de les Mare de Déu al delta de l'Ebre i va seguint el riu fins a Saragossa. Abans sortia de la catedral de Tortosa per l'Arc del Romeu. Últimament, s'ha allargat fins al mar.
Surto de Saragossa per l'av. de Francia i agafo el camino de Monzalbarba, la vuitena etapa, que després de 40,500 km i de travessar MONZALBARBA, UTEBO, CASETAS SOBRADIEL, TORRES DE BERRELLEN, ALAGÓN, CABAÑAS DE EBRO i ALCALÁ DE EBRO em deixa a LUCENI final d'aquesta etapa. La següent etapa fins a TUDELA, és la continuació de l'anterior. Una etapa sense desnivells que, un cop arribo a GALLUR, em porta a seguir el Canal Imperial de Aragón (a la fotografia), deixant a l'esquerra RIBAFORADA, fins a EL BOCAL i des d'allí agafar el camí que em dirigeix a TUDELA de NAVARRA. 43,620km. de recorregut. He entrat a Navarra.
La següent etapa de 33,460 km és més del mateix. Em porta a RINCÓN DE SOTO per camins plans amb poc desnivell. Deixo enrere CASTEJÓN DE EBRO i ALFARO (la ciutat de les cigonyes) i finalitzo la jornada. I poc a poc em vaig acostant a LOGROÑO, dues etapes em separen del camí francès. La propera, la onzena, acabarà a ALCANADRE després de 33,040 km. Deixo CALAHORRA , a la dreta deixo més tard MURILLO DE CALAHORRA i finalment arribo a ALCANADRE. Aquesta etapa ha canviat ja la topografia del terreny, encara que la següent torna a ser força plana.
La dotzena jornada em porta a acabar els 428,480 km que hi ha entre Salou i Logroño, punt de trobada amb el camí francés que, com indica el seu nom, ve de França a través de St. Jean-Pied-de-Port i Roncesvalles. Aquesta etapa, a través dels pobles de ARRUBAL, AGONCILLO i RECAJO, l'acabo a la puerta de Revellín (a la fotografia) antiga sortida/entrada de Logronyo pels peregrins que anaven/tornaven de Sant Jaume de Galícia.
Per arribar a GALLUR, des de Saragossa, hi ha l'opció de sortir d'aquesta ciutat pel costat del canal Imperial a l'alçada de la Fuente de los Inválidos i després de canviar de costat seguir-lo fins a Gallur. O també, si vull esquivar Saragossa, agafo la vorera del canal des de LA CARTUJA BAJA que em deixa al mateix lloc. No hi ha un camí únic, canvia segons el temps i les condicions de cada viatge.
http://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=161182

http://www.jagasso.cat




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada