divendres, 20 de febrer del 2009

PRADELL de la TEIXETA- FALSET (per l'ermita de Sant Gregori)

De Pradell de la Teixeta a Falset.
Excursió que surt del km 849 de la N 420, puja pel camí de les Serres fins al Cingle Blanc. Baixa pel camí del barranc de la Coma Tornera, Pradell de la Teixeta, creua el barranc del Pas, barranc de les Comes Joanes, boca sud del túnel de l'Argentera, Mas d'en Rafel i acaba a l'ermita de Sant Gregori a la vora de Falset.
Distància recorreguda: 15,560 km
Temps de caminar:
3 hores i 57 minuts
Desnivell acumulat: 608 m.
Ermita de Sant Gregori a Falset sota la balma

Deixem la carretera d'on hem sortit i pugem, a la dreta, pel camí de les Serres fins al repetidor. Agafem el camí del Cingle Blanc que ens ofereix una vista espectacular del Baix Camp amb el pantà de Riudecanyes en primer terme i el castell d'Escornalbou.
El camí es bifurca per anar a l'esquerra cap al coll del Peiró i a la dreta pel camí del barranc de la Coma Tornera. Agafem aquest últim, avall, que ens portarà a les afores de Pradell de la Teixeta.
Seguim a continuació, un tram curt, per la carretera que va a la Torre de Fontaubella i seguidament ens desviem a l'esquerra per un camí que ens portarà a creuar el camí del Pas, passar per la vora del mas Mariona i, més tard, el mas Marquet. Trobem una fumera de ventilació del túnel de l'Argentera i sortim, novament, a la carretera de la Torre pel barranc de les Comes Joanes la qual seguim fins al mas d'en Rafel. Hem passat per la vora de la boca sud del túnel de l'Argentera ( a la fotografia) i hem deixat a l'esquerra l'estació de tren de Pradell/La Torre de Fontaubella. Voregem el mas d'en Rafel , que deixem a l'esquerra, i agafem el camí que ens porta directament al Sender de les Ermites i, passant pel barranc de la Vila, acaba a l'ermita de Sant Gregori de Falset.